Testuokite ir tobulinkite: mokyklos kviečiamos išbandyti naujausias edukacines technologijas

Daugelis pedagogų pamokose pasitelkia įvairias skaitmenines mokymo priemones, vis modernesnę įrangą. Įvairius novatorių siūlomus EdTech sprendimus mokytojams, mokiniams ir specialistams leidžia išbandyti testbed vadinama platforma.

Lietuvoje galimybę tobulinti skaitmenines kompetencijas pedagogams suteikia Nacionalinės švietimo agentūros EdTech centras. Kaip teigia EdTech centro edukacinių technologijų specialistas Justas Paulikas, testbed platforma yra specialus erdvės ir galimybių rinkinys, skirtas kurti, testuoti ir švietimo technologijoms pritaikyti realioje mokymo aplinkoje, eksperimentuoti su naujais sprendimais. 

„Platforma siekiama skatinti institucijų ir verslo sinergiją. Šios platformos dėka, atsižvelgdami į mokinių poreikius ir mokymo aplinkos specifiką, kūrėjai gauna tiesioginį grįžtamąjį ryšį iš mokytojų bei mokinių ir gali greitai prisitaikyti prie besikeičiančių švietimo poreikių, efektyviai tobulinti savo sprendimus“, – teigė J. Paulikas. 

Sprendimų įvairovė

Šis sumanymas sulaukia didelio Lietuvos pedagogų susidomėjimo. Per daugiau nei vienerius metus plaftormos galimybėmis pasinaudojo net 250 mokymo įstaigų, buvo išbandyta daugiau kaip 30 skirtingų sprendimų, kurių sąrašą galima rasti čia. Tarp išbandytų sprendimų – virtualiosios realybės priemonės, kalbų mokymo programinė įranga, sužaidybintų mokinių karjeros kelio konsultavimo, pamokų planavimo įrankiai ir įtraukčių įrenginiai.

J. Paulikas išskyrė dar vieną siūlomą sprendimą mokykloms – nuotolinio medijų raštingumo kurso platformą, skirtą vyresnių klasių moksleiviams. Anot edukacinių technologijų specialisto, gimnazijos moksleiviams ši programa leistų organizuoti dezinformacijos atpažinimo pamokas ir leistų plėtoti kritinio mąstymo įgūdžius. Platforma siūlo ir daugiau alternatyvų, keičiančių kasdienybę mokyklos suole. Viena jų –  inovatyvi kalbos generavimo priemonė, specialiai sukurta mokiniams su įvairiomis negalėmis. Kontroliuojamas akių žvilgsniu, įrenginys suteikia galimybę įveikti judėjimo ar kalbėjimo sunkumus, padedant mokiniams aktyviai dalyvauti mokymosi procese.

Edukacinių technologijų specialistas papasakojo ir apie teksto sutapčių tikrinimo sistemą, skirtą užkirsti kelią plagijavimui ir skatinti laikytis akademinės etikos. Pasak J. Pauliko, pastarąją galima integruoti į mokymo sistemas, pasitelkti analizuojant mokinių testus ar rašinius bei užduodant klausimus. Edtech centro atstovas pabrėžė, kad mokykloms siūlomi sprendimai yra ne tik interaktyvūs, bet ir įtraukūs.

Pavyzdžiui, pamokų metu pasitelkiami vaizdo įrašai, interviu, animacijos, testai leidžia labiau atkreipti moksleivių dėmesį, juos sudominti. Be to, edtech sprendimai siūlo dinamiškas funkcijas, leidžiančias moksleiviams medijų raštingumo įgūdžius pritaikyti ir realaus gyvenimo situacijose. 

Kuriama bendradarbiavimo kultūra

Pasak vieno platformoje išbandyto įrankio – „Spotiself“ karjeros konsultantės Linos Stubrienės, galima drąsiai teigti, kad bendradarbiavimo kultūra tikrai yra kuriama, kadangi, šiuo atveju, pajėgas sujungia skirtingos švietimo institucijos. Mainydamiesi informacija, verslai, švietimas, EdTech centras ir „EdTech Lithuania” asociacija, vienijanti inovatyvias įmones, kurios kuria technologijomis grįstus švietimo sprendimus formaliajam bei neformaliajam švietimui, nuolat tobulina jau sukurtus produktus ir bendrauja su mokymosi įstaigomis, siekiant užtikrinant pilną sprendimų potencialo išnaudojimą.

Žinoma, kultūra pati nesusikuria, tam reikalingas abipusis atvirumas. Mokyklos, kurios rinkosi mūsų produktą, vertina naujoves, išskirtinumą, kokybę, dalinosi grįžtamuoju ryšiu, pastebėjimais, ką dar galima patobulinti. Sukūrėme bendruomenę, kurioje dalijamės, mokomės, tariamės. Nieko nėra smagiau, kaip išgirsti, jog su mumis dirbti yra lengva ir paprasta. Dirbame neskaičiuodami valandų“, – sako L. Stubrienė. 

Prisijungti nesudėtinga

Dėl dalyvavimo technologijų išbandyme gali kreiptis visų mokymosi įstaigų atstovai. Pasak Edtech centro, pirmiausia reikia užpildyti duomenų formą – įvesti savo ir mokyklos informaciją, peržiūrėti paslaugų sąrašą ir pasirinkti tai, kas atitinka mokymo poreikius. Susipažinus su priemonėmis ir geriau supratus jų potencialą, įgytas žinias galima pabandyti praktiškai pritaikyti pamokose. Specialistai pedagogams pataria aktyviai bendradarbiauti su platformos kūrėjais, dalintis savo pastebėjimais ir pasiūlymais, sekti platformos naujienas ir atnaujinimus bei taip prisidėti prie platformos tobulinimo.

Ketvirtoji registracija mokykloms jau prasidėjo. Čia galima susipažinti su naujais siūlomais Lietuvos ir užsienio kūrėjų sprendimais.


lt_LTLT