TOP 15 dirbtinio intelekto įrankių mokytojams

Šiandienos technologijos sparčiai tobulėja, atverdamos duris inovacijoms įvairiose srityse, įskaitant ir švietimą. Dirbtinis intelektas (DI) tampa vis prieinamesnis ir gali pasiūlyti daugybę naujų galimybių mokytojams, siekiantiems kurti patrauklesnes ir veiksmingesnes pamokas.

DI įrankiai gali padėti mokytojams automatizuoti tam tikras užduotis, tokias kaip užduočių vertinimas ir grįžtamojo ryšio teikimas, taip atlaisvindami daugiau laiko kūrybiškumui ir individualiam mokinių ugdymui. Be to, DI gali būti naudojamas mokymosi patirčiai individualizuoti, atsižvelgiant į individualius mokinių gebėjimus ir poreikius.

Mokytojams, norintiems sužinoti daugiau apie DI įrankių naudojimą švietime, yra daugybė išteklių, tokių kaip internetiniai kursai, seminarai ir vadovai. Taip pat yra auganti bendruomenė mokytojų, kurie dalijasi savo patirtimi ir geriausiomis praktikomis apie DI naudojimą.

Nacionalinės švietimo agentūros EdTech centro specialistas Dainoras Lukas, kuris šiame centre rūpinasi DI tema, dažnai bendrauja su mokytojais, dalinasi patarimais, kaip išnaudoti dirbtinio įrankio galimybes. „Dalis mokytojų yra išbandę kokį nors DĮ įrankį, tačiau daug jų dar nėra išbandę jokio įrankio arba tik „Chat GPT“. Norisi paskatinti mokytojus nebijoti ir išbandyti daugiau galimybių. Patirti pažinimo džiaugsmą, rasti jiems naudingus įrankius ir išnaudoti juos produktyviai“, – kviečia D. Lukas.

Anot jo, nors yra tam tikrų iššūkių, susijusių su DI įrankių naudojimu švietime, tokių kaip etiškas naudojimas, galimos išlaidos ir mokymosi poreikis, tačiau DI potencialas transformuoti mokymą ir mokymąsi yra didžiulis. D. Lukas pateikia sąrašą DI įrankių, kuriuos rekomenduoja išbandyti mokytojams. Jie atrinkti pagal tai, kaip dažnai apie jų naudojimą kalba patys mokytojai įvairiose diskusijoje. Visus įrankius galima išbandyti nemokamai.

Daugiau patarimų galima rasti ir šiame dokumente.

„Chat GPT“ (https://chat.openai.com/). Jis įrašytas pirmuoju, nes tai kol kas žinomiausias didysis kalbos modelis. Jis gali generuoti tekstą, versti kalbas, rašyti kūrybinį turinį ir automatizuoti tokias užduotis, kaip namų darbų vertinimas, grįžtamojo ryšio teikimas ir atsakymų į dažnai užduodamus klausimus rengimas. Tai informacijos rinkimas, aprašymo rašymas, kurie gali sutaupyti mokytojams laiko ir leisti jiems daugiau dėmesio skirti mokiniams. Gali būti naudojamas viktorinoms ir testams sukurti, pamokų planams rengti, individualizuotoms mokymosi medžiagoms generuoti. Jei „Chat GPT“ naudojatės per https://www.bing.com/chat, galite iš karto kurti ir paveiksliukus. Šis paveiksliukų kūrimo įrankis tiesiogiai pasiekiamas ir per https://www.bing.com/images/create.

„Google Gemini“ (https://gemini.google.com/). Kitas didysis kalbos modelis taip pat gali generuoti tekstą, versti, rašyti įvairų turinį ir informatyviai atsakyti į klausimus. Gali būti naudingas mokytojams įvairiai: atsakyti į mokinių klausimus įvairiomis temomis, įskaitant tas, kurios nėra įtrauktos į ugdymo programą, padėti mokiniams labiau domėtis savo mokymusi ir ugdyti savarankiško mokymosi įgūdžius. Beje, „Gemini“ sukuria tris skirtingus atsakymų juodraščius, čia pat galima paprašyti tekstą padaryti trumpesnį, ilgesnį, laisvesnį, kasdieniškesnį ar profesionalesnį. Įrankis yra nuolat atnaujinamas, turi sąsają su „Google“ produktais ir dažniau pateikia tikslesnę informaciją nei „Chat GPT“. Galima nemokamai pabandyti (2 mėnesius) ir mokamą versiją.

„Adobe Firefly“ (https://firefly.adobe.com/). Leidžia kurti vaizdus, teksto efektus ir spalvų paletes naudojant paprastus tekstinius užklausimus. Puikus būdas vizualizuoti idėjas arba kurti iliustracijas pamokoms, pristatymams. Taip pat galima nurodyti stilių ir struktūrą, naudojant pačių įkeltus vaizdus.

„Gamma AI“ (https://gamma.app/). Prezentacijų kūrimo įrankis, kuris leidžia kurti turinį greitai ir veiksmingai, sukurti gražius ir įtraukiančius dokumentus bei pristatymus. Leidžia kurti skaidres, dokumentus ir tinklalapius. Mokytojai gali naudoti šį įrankį, kad veiksmingai pristatytų mokymo medžiagą, interaktyvius užsiėmimus. Beje, galima stebėti, kiek asmenų apsilankė jūsų prezentacijoje ir kurioje jos vietoje praleido daugiausia laiko.

„Sendsteps AI“ (https://www.sendsteps.com/). Kitas prezentacijų kūrimo įrankis, leidžiantis kurti daug greičiau nei naudojant tradicinius metodus. Jo intuityvi sąsaja leidžia lengvai sukurti profesionaliai atrodančius pristatymus neturint dizaino įgūdžių. Galima rinktis iš daugybės šablonų ir pritaikyti juos pagal savo poreikius. Įrankis taip pat siūlo tokias funkcijas, kaip tiesioginės apklausos, interaktyvus klausimų ir atsakymų seansas bei auditorijos įtraukimo priemonės.

„Character AI“ (https://character.ai/). Mokiniai, naudodamiesi šiuo įrankiu, gali bendrauti su gimtakalbiais, praktikuoti kalbėjimo ir klausymo įgūdžius. Taip pat galima bendrauti su istorinių asmenybių personažais. Dėmesio: atsakymai būna ir neteisingi, tad būkite atsargūs. Tačiau tai ir galimybė mokiniams pateikti užduotį: pabendrauk su istorine asmenybe, išnagrinėk jos atsakymus ir paaiškink, kur buvo pateikta neteisinga informacija. Galima patiems susikurti savo personažą.

„MagicSchool AI“ (https://app.magicschool.ai/). Įrankis, padedantis mokytojams pasiruošti pamokoms. Sukurtas tam, kad mokytojai sutaupytų laiko, padeda diferencijuoti užduotis, rengti vertinimus, rašyti individualizuotas ugdymo užduotis, pamokų planus, laiškus ir atlikti kitas užduotis.

„Quillbot“ (https://quillbot.com/). Įrankis naudingas rašyti kalboms, tekstams, padeda pagerinti tekstą, parengti santraukas. Galima rašyti ne tik anglų, bet ir daugiau populiarių kalbų.

„Duolingo“ (Duolingo.com). Nemokama kalbų mokymosi programėlė ir platforma, padedanti vartotojams išmokti daugiau nei 40 kalbų. Ji veikia žaismingu principu, siūlydama trumpas, greitas pamokas, kuriose ugdomi kalbėjimo, skaitymo, klausymo ir rašymo įgūdžiai. Žaismingas formatas padeda išlaikyti mokinių motyvaciją. Vartotojai gali rinkti taškus, kilti lygiais ir varžytis su draugais ar kitais besimokančiaisiais. Ši mobilioji programėlė itin populiari. Mokytojams: galima sukurti klasės paskyrą ir stebėti mokinių pažangą, galima skirti pamokas kaip namų darbus arba klasės veiklas, skatinti mokinius bendradarbiauti tarpusavyje „Duolingo“ platformoje. Varžymasis tarpusavyje gali kaip reikiant įtraukti mokinius bent kelioms savaitėms.

„Photomath“ (mobilioji programėlė). Nemokama programėlė, skirta matematikos užduotims spręsti naudojant išmaniojo telefono kamerą. Programa gali nuskaityti įvairias matematikos užduotis, įskaitant lygtis, trupmenas, trigonometriją ir kt. Gali padėti mokiniams suprasti, kaip spręsti įvairias matematikos užduotis, pateikdama žingsnis po žingsnio sprendimus ir išsamius paaiškinimus. Gali būti naudojama teikti individualizuotai pagalbai mokiniams, kuriems sunku spręsti matematikos užduotis. Leidžia greitai ir lengvai patikrinti mokinių namų darbus. Mokytojai greičiausiai jau ir taip žino, kad šią programėlę mokiniai naudoja ir namų darbams atlikti.

„Runwayml“ (https://runwayml.com/). Vaizdų ir filmų generatorius, skirtas trumpiems vaizdo įrašams iš teksto užklausos greitai sukurti. Galima naudoti žaliojo ekrano funkciją, kitus efektus. Pravers mokytojams, norintiems kurti įdomesnį turinį savo mokiniams. Galima duoti ir mokiniams užduotis paįvairinti pristatymus šiuo įrankiu sukurtais filmukais.

„Storywizard“ (Storywizard.ai). Platforma dinamiškai, veiksmingai ir individualiai pritaikytai mokinių mokymosi patirčiai kurti. Siūlo universalų įrankių rinkinį, leidžiantį kurti patrauklų skaitmeninį turinį. Platforma taip pat turi galimybę kurti klausimus ir testus pagal individualias istorijas. Mokytojai gali realiuoju laiku stebėti mokinių pažangą ir išryškinti užduoties aspektus, dėl kurių kyla daugiausia sunkumų. Nors platforma dažniausiai naudojama anglų kalbos pamokose, ji taip pat palaiko hebrajų, arabų, prancūzų, ispanų, italų, italų, vokiečių, rusų ir korėjiečių kalbas. Įspėjimas: sukurtose istorijose galimas tam tikras šališkumas jautriais klausimais.

„Elevenlabs“ (https://elevenlabs.io/). Įrankis, skirtas balsui iš teksto generuoti. Galite įvesti tekstą, o įrankis jį perskaitys pasirinktu balsu, tempu ir intonacija. Lietuvių kalbos tarp pasirinkimų nėra, bet pasirinktas avataras perskaito ir lietuvišką tekstą su akcentu. Galima paversti tekstą įgarsintais skaitiniais, tinklalaidėmis ar net dainomis. Pravartu naudoti įrankį norint išgirsti, kaip taisyklingai tariami žodžiai ir frazės įvairiomis kalbomis. Istorijos mokytojas gali naudoti įrankį, kad sukurtų įgarsintą Amerikos pilietinio karo apžvalgą, kalbos mokytojas – kad sukurtų įgarsintus dialogus, kuriuos mokiniai galėtų naudoti praktikuodami savo kalbėjimo įgūdžius.

Weed.IO (weed.io). Internetinis vaizdo įrašų redaktorius su galingomis dirbtinio intelekto funkcijomis. Galima generuoti garsą iš teksto, pasirinkti iš daugybės DI avatarų, paįvairinti vaizdo įrašus naudojant pasirinktinius fonus, pašalinti nepageidaujamus fono garsus, naudoti jau parengtus šablonus, pridėti subtitrus.

„Deepl“ (deepl.com). Daugumos DI įrankių pagrindinė kalba yra anglų. Jei dar gerai nemokate šios kalbos, į pagalbą ateina šis galingas vertimo įrankis, padedantis įveikti anglų kalba parašytus tekstus. Galima versti tekstą, įkeltus dokumentus, padeda tobulinti tekstus.


lt_LTLT