Švietimo inovacijos ir tendencijos: Lietuvos patirtis BETT 2023

Lietuvoje siekiame kurti darnią skaitmeninę švietimo sistemą ir švietimo bendruomenę – skatiname bendradarbiavimą tarp valstybinių institucijų, ugdymo praktikų, mokslininkų ir verslo atstovų. Šią misiją EdTech centras įvykdė ir dalyvaudamas tarptautinėje BETT parodoje, kurioje subūrė profesionalų komandą, pristatančią Lietuvos EdTech ekosistemą.

EdTech centro vadovė I. Šuolienė

Nacionalinės švietimo agentūros (NŠA) EdTech centras pirmą kartą kartu su penkių auštojo mokslo institucijų, Lietuvos EdTech asociacijos ir šešių verslo įmonių atstovais pristatė Lietuvą tarptautinėje didžiausioje edukacinių technologijų parodoje „BETT 2023“ , vykstančioje kasmet jau 37 metus. Technologijas ir inovatorius sujungiantis renginys vienija daugiau kaip 600 skirtingų atstovų ir daugiau kaip 120 šalių, o šiais metais pritraukė per 30 tūkst. lankytojų.

„Džiaugiamės teigiamais atsiliepimais, kuriuos gavome iš Lietuvos delegacijos dalyvių. Manome, kad dalyvavimas tarptautinėje parodoje yra daugiau nei vien tik domėjimas EdTechsprendimais ir tendencijomis – tai platforma dalytis idėjomis, įžvalgomis ir įkvėpimu, galinčiu formuoti švietimo ateitį“, – sako EdTech centro vadovė Indrė Šuolienė.

Mezgame darnias ir stiprias tarptautines partnerystes

 Kaip pastebi EdTech centro vadovė, būtent vienas dalyvavimo parodoje tikslų ir buvo partnerysčių bei kontaktų, kurie būtų naudingi Lietuvos švietimo sistemai ir EdTech ekosistemai, užmezgimas: „Parodoje bendravome su Lenkijos, Vengrijos, Didžiosios Britanijos, Danijos, Belgijos, Norvegijos ir kitų šalių EdTech sritį kuruojančių institucijų atstovais, siekiame ir toliau bendradarbiauti. Lietuvai bus naudinga ne tik pasisemti šių šalių patirties, bet ir pasidalyti savo kompetencijomis kuriant bendrą skaitmeninių išteklių bazę bei plėtojant naujų EdTech sprendimų išbandymo mokyklose platformą.“

Lietuvos delegacijos atstovai (susipažinti su jais galite čia >>>>) turėjo skirtingų tikslų, tačiau visiems pavyko užmegzti tarptautinių partnerysčių, ne tik pristatyti savo sukurtus inovatyvius sprendimus, bet ir susipažinti su pasaulyje vyraujančiomis EdTech tendencijomis. BETT paroda – tai ideali vieta susitikti pasaulio švietimo inovatoriams ir entuziastams.

EdTech inovacijų ir sprendimų tendencijos BETT parodoje

„Švietimo rinkoje yra daug sukurtų produktų ir sprendimų, tad Lietuvoje kurdami bendrą skaitmeninių sprendimų platformą tikslingai galime pasinaudoti užsienio sukurtais sprendimais taikant mokymo priemonių modifikavimo procesą. Parodoje kreipėme dėmesį į tuos sprendimus, kurie atitinka skirtingus mokytojų poreikius, bendrąsias programas, yra pritaikomi specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems vaikams, taikomi universalaus dizaino mokymuisi principai“, – sako EdTech centro skaitmeninio turinio grupės specialistė dr. Ingrida Mereckaitė-Kušleikė.

Akimirka iš BETT

Parodoje demonstruoti sprendimai ir produktai puikiai atspindi švietimo pažangą ir dabartinius mokinių poreikius. EdTech centro ekspertų nuomone, įtraukianti virtualioji realybė (VR), dirbtiniu intelektu grįstos mokymosi platformos, e. sportas, robotika ir aktyvaus mokymosi metodikos transformuoja švietimą ir atveria naujas galimybes patrauklioms, suasmenintoms ir paveikioms mokymosi patirtims. O svarbiausia – tai stiprina mokymosi motyvaciją, kuri yra reikšmingiausias sėkmingo mokymosi veiksnys.

Viena ryškiausių vyraujančių tendencijų yra įtraukiančios VR atsiradimas. Ji iš esmės keičia švietimą siūlydama vis prieinamesnę patirtį, perkeliančią mokinius į įvairias aplinkas ir scenarijus. Naudodamiesi VR, mokiniai gali tyrinėti šiuos virtualius pasaulius ir juose bendrauti, otai sustiprina patyrimą, įsitraukimą ir supratimą apie mokomąjį dalyką.

Dirbtinis intelektas keičia mokymosi būdą, įgalina suasmenintus ir duomenimis grįstus mokymosi sprendimus, galinčius adaptuoti turinį ir suteikti greitą ir tikslingą pagalbą pagal kiekvieno mokinio poreikius ir pageidavimus.

Dar viena vis labiau populiarėjanti inovacija yra e. sportas – tai ne tik populiari pramogų forma, bet ir galinga priemonė ugdyti komandinio darbo, bendravimo, problemų sprendimo ir atsparumo įgūdžius. E. sportas taip pat gali paskatinti domėjimąsi STEAM dalykais ir karjera, įgalina gyvenimo įgūdžiams reikalingų įpročių formavimą.

Pastebima, kad robotika ir autonominės sistemos vis labiau integruojamos į švietimą, suteikiant tyrinėjimu grįsto mokymosi, kūrybiškumo ir naujovių patyrimo galimybių. Integruoti robotikos elementai pamokose taip pat įkvepia mokinius susidomėti STEAM sritimis ir lavinti kodavimo, inžinerijos ir dizaino įgūdžius.

Parodoje išryškėjo aktyvaus mokymosi metodikos populiarumas. Šis pedagoginis metodas skatina bendradarbiavimą ir patirtinį mokymąsi. Juo siekiama įgalinti mokinius prisiimti atsakomybę už savo mokymosi procesą ir ugdyti kritinį mąstymą, kūrybiškumą ir socialinius įgūdžius.

Lietuvos paviljone – išskirtinis bendradarbiavimas su menininku A. Kriščiūnu
A. Kriščiūno kurtas Lietuvos stendo vizualas

Lietuvos EdTech ekosistemai pristatyti menininkas Algis Kriščiūnas sukūrė ir sujungė savo anksčiau kurtų darbų elementus į vieną stendo dizainą: atpažįstami Lietuvos fragmentai kartu su skirtingais žaidėjais. Pasauliui pranešėme – mes žaidžiame ir mokomės, esame kūrybingi, suburiame skirtingus švietimo sistemos žaidėjus: mokslininkus, ugdymo praktikus, verslo ir valstybinių įstaigų atstovus. Lietuvos šūkis „Lithuania Connects EdTech Players“ neabejotinai pritraukė daug parodos lankytojų dėmesio ir atspindėjo mūsų misiją.

Kviečiame dalyvauti inovatyvių sprendimų išbandymų (angl. TestBed) platformoje Lietuvoje

EdTech sprendimų išbandymų platformos populiarėja visame pasaulyje. Tokios platformos paskirtis yra sujungti įvairius novatoriškus įrankius ir sprendimus, suteikiančius pedagogams ir mokiniams galimybę tobulėti skaitmeninėje mokymosi aplinkoje. Lietuvoje tokia platforma jau veikia antri metai ir vienija mokyklas bei sprendimų kūrėjus ne tik iš Lietuvos, bet ir viso pasaulio.

BETT parodoje EdTech centras kvietė užsienio inovatyvių edukacinių sprendimų kūrėjus išbandyti savo siūlomus sprendimus Lietuvos mokyklose. „Tikimasi, kad rudenį prasidėsiančiame sprendimų išbandymų etape dalyvaus bent 30 skirtingų verslo atstovų, su kuriais kontaktai užmegzti parodos BETT metu“, – teigia EdTech centro edukacinių technologijų specialistas Justas Paulikas. Pasisemta patirties apie kitose šalyse organizuojamų panašių sprendimų išbandymo platformų valdymą, tarptautinį tokių platformų tinklą.

 

Dalyvavimas „BETT 2023“ parodoje suteikė Lietuvai galimybę pristatyti savo švietimo sistemą ir turimas kompetencijas bei sukurtas inovacijas, leido pakviesti užsienio inovatorius pristatyti savo sprendimus Lietuvoje, pasimokyti iš pasaulio švietimo inovatorių, įtvirtinti tarptautines partnerystes, atrasti naujų sprendimų, kuriuos galime pritaikyti Lietuvos švietimo sistemoje. Atstovauti Lietuvai aukščiausio lygio tarptautinėse parodose yra prestižas ir svarbus žingsnis link skaitmeninio švietimo plėtros Lietuvoje.


lt_LTLT