Mokytojai neįsivaizduoja darbo be skaitmeninių mokymo priemonių

Nacionalinės švietimo agentūros EdTech centro atlikta apklausa parodė, kad mokytojams reikalingos šiuolaikinės skaitmeninės mokymo priemonės.

 

Du trečdaliai mokytojų naudoja kasdien

 

Mokytojų apklausa apie skaitmeninių priemonių naudojimą ir poreikį bei svarbiausias tokių priemonių savybes atlikta šių metų kovo mėnesį. Į apklausos klausimus atsakė 337 mokytojai.

 

Respondentų buvo klausiama, kaip dažnai jie naudoja skaitmenines ugdymo priemones. 65 proc. respondentų atsakė, kad kasdien, 30 proc. – kiekvieną savaitę. Tik 5 proc. respondentų pažymėjo tai, jog tokias priemones naudoja kartą per mėnesį ar dar rečiau.

 

Tarp skaitmeninių priemonių paklausiausios yra vaizdinės priemonės (40 proc.) bei skaitmeninės užduotys (26 proc.).

Atsakydami į klausimą, kokios priežastys paskatintų rinktis skaitmenines mokymo priemones, 31 proc. respondentų nurodė interaktyvų turinį, 26 proc. pasirinko galimybę  mokiniams mokytis savarankiškai, 19 proc. – diferencijuotas užduotis, 15 proc. – automatinį užduočių taisymą.

 

Mokytojų klausta ir apie tai, kokios skaitmeninės priemonės yra pačios veiksmingiausios ugdymo procese. 37 proc. respondentų nurodė skaitmeninius vadovėlius ir užduotis, 19 proc. – virtualią mokymosi aplinką, 12 proc. – edukacinius žaidimus ir programas.

 

Mokytojų klausta, ar skaitmeninės mokymo priemonės gerina ugdymo kokybę. 44 proc. atsakė manantys, kad visada gerina, o 52 proc. – kad dažniausiai.

 

Alternatyva įprastiems vadovėliams

 

Vilniaus Mykolo Biržiškos gimnazijos fizikos mokytoja Edita Dijokienė sako, kad be skaitmeninių mokymo priemonių dabartinė mokykla jau neįsivaizduojama.

 

„Aš ir mano mokiniai jas naudojame nuolat, kasdien –  ir pamokose, ir atlikdami namų užduotis. Kai ką rekomenduoju mokiniams jų savarankiškam tobulėjimui. Pasikeitus programoms ir vis dar trūkstant vadovėlių, vienintelė alternatyva yra skaitmeniniai vadovėliai, prieinami mokiniams ir su mokytojo žinia, ir savarankiškam domėjimuisi.

 

Vadovėlius puikiai papildo užduotys, skaitmeniniai testai, kuriuos lengva derinti, diferencijuoti įvairiais aspektais, taip pat dažniausiai negaištamas laikas gauti grįžtamajam ryšiui, nes jie vertinami automatiškai“, – sako mokytoja.

E. Dijokienė atkreipia dėmesį, kad mokantis labai svarbu sieti mokomąją medžiagą su kasdienine aplinka ir jau turima patirtimi.

 

„Todėl labai svarbūs ir dažnai mokyklose naudojami interaktyvūs mokymosi objektai, virtualios laboratorijos, kuriose mokiniai gali virtualiai atlikti tyrimus ar stebėti plika akimi nematomus procesus. Mokytojas taip pat gali juos pasitelkti demonstravimui, aiškindamas kai kurias temas. Ypač vertingi trimačiai modeliai, kuriuose galima vaizdą/procesą stebėti iš visų pusių. Apskritai mokymasis naudojant skaitmenines priemones mokiniams labai patinka. Technologijų amžiuje jiems pasidaro lengviau suvokti sudėtingus procesus ir kūrybiškai integruoti naujus dalykus“, – pažymi mokytoja.

 

Visos skaitmeninės mokymo priemonės, kuriamos įgyvendinant projektą „Skaitmeninė švietimo transformacija“ („EdTech“), talpinamos švietimo portale emokykla.lt. Naujų mokslo metų pradžioje šis portalas bus atnaujintas ir pasipildys naujomis funkcijomis.


en_GBEN