EdTech hakatonas: čia įsižiebia švietimo inovacijų žvaigždės

Genialios idėjos neretai gimsta renginiuose, kur įvairių sričių specialistus suburia siekis sukurti naują produktą ar paslaugą, iš kurių ir išauga sėkmingi startuoliai, sako ekspertai. Kaip sparčiai idėjos, kurios buvo pristatytos šią savaitę vykusiame EdTech hakatone, virs kūnu, parodys laikas. Tačiau viena nekelia jokių abejonių – jaunieji talentai nestokoja ryžto ir kūrybiškumo užkariauti dinamišką inovacijų pasaulį.

 

Balandžio 23–25 dienomis Nacionalinės švietimo agentūros (NŠA) EdTech centro organizuotas renginys šalies edukacinių bei informacinių technologijų, taip pat kitų industrijų atstovus kvietė išmėginti savo jėgas kuriant sprendimus ir prototipus, kurie galėtų būti komercinami ir prisidėtų prie svarbių pokyčių.

 

Kaip kreipdamasi į renginio dalyvius kalbėjo EdTech centro vadovė Indrė Šuolienė, šiandien visame pasaulyje švietimas susiduria su ne vienu iššūkiu.

 

„Ne vienoje šalyje pastebima, kad nėra pakankami mokinių pasiekimai, o tai reiškia, kad moksleiviams skirtas turinys, ugdymo procesas neatneša tokios naudos ir vertės, kokios yra tikimasi. Be to, tenka konstatuoti, kad prastėja tiek fizinė, tiek emocinė mokinių sveikata, kartu susiduriame ir su labai dideliu informaciniu triukšmu, kuris sunkina atsirinkti tai, kas tinkama, reikalinga, vertinga. Tad visa tai verčia ieškoti inovatyvių, kitokių sprendimų, kurie leistų įveikti sunkumus“, – sakė I. Šuolienė.

 

Savo žinias ir įgūdžius matematikos, dirbtinio intelekto, žaidybinės ar interaktyvios žaidybinės edukacijos, kompiuterinių sistemų (platformų) integravimo sprendimų srityse siekė išbandyti daugiau nei 90 hakatono dalyvių.

 

Renginio metu inovatoriai, į kurių gretas įsiliejo nuo moksleivių, mokytojų, akademinės bendruomenės atstovų iki jaunų įmonių įkūrėjų, turėjo galimybę išgirsti ne tik įkvepiančius pripažintų lektorių pranešimus, bet ir pasisemti žinių iš įvairių sričių ekspertų. Gausus būrys mentorių su komandomis dalijosi savo patirtimi ir vertingais patarimais, kaip sėkmingai išplėtoti pristatytas idėjas bei projektus.

 

Pirmosios vietos ir 3 tūkst. eurų prizo, komisijos sprendimu, labiausiai buvo verta „Examiner“ komanda. Doktorantai Rūta Matulevičiūtė ir Valentas Brasas susitelkė į užduočių su nestruktūrizuotais atsakymais vertinimą naudojant dirbtinį intelektą.

 

„Pasirinkome šią idėją dėl gauto grįžtamojo ryšio iš mokytojų apie ilgai trunkančio tokio tipo darbų vertinimą bei dėl neseniai įvykusių inovacijų dirbtinio intelekto srityje, kurios turi potencialo automatizuoti šį procesą. Technologija padės mokytojams sutaupyti laiko ir pagerinti užduočių vertinimo kokybę“, – savo idėją pristatė laureatai.

EdTech hakatoną bendražygiai vertina kaip nepaprastai įkvepiantį renginį, kuris suteikė galimybę gauti daug grįžtamojo ryšio iš ekspertų – mentorių, išgirsti naudingos informacijos apie EdTech rinką iš pranešėjų bei susipažinti su kitais dalyviais.

 

„Tikime, kad mūsų idėja gali patobulinti mokymo ir mokymosi procesą, todėl esame pasirengę tęsti darbą ir ieškoti partnerių tolimesniam produkto plėtojimui“, – artimiausius planus atskleidė komanda.

 

Laimėtą piniginį prizą laureatai taip pat ketina investuoti į šio produkto technologinę bazę tobulinant algoritmus ir užtikrinant aukštesnę paslaugos kokybę.

 

Antrąja vieta hakatone įvertinta komanda plėtojo idėją „Žinių svarstyklės“. Ja inovatoriai akcentavo didelio taisyklių kiekio, laikinų žinių ir inovatyvaus supratimo trūkumo problemas bei pasiūlė tam sprendimo būdus. Tuo metu trečioji vieta atiteko produktą TUTA pristačiusiai komandai – tai programėlė-korepetitorius, kuri turėtų padėti vaikams mokytis tekstiniais geometrijos ir aritmetiniais uždaviniais.

 

Vienos EdTech hakatono pranešėjų ir mentorių Eglės Čiuoderienės teigimu, visos komandos pademonstravo puikų technologinį išprusimą, gilų švietimo sektoriaus supratimą ir nuoširdų norą prisidėti prie pažangių mokymosi technologijų kūrimo.

 

„Po COVID-19 pandemijos stebime vis didėjančią skaitmenizacijos įtaką visose pramonės šakose, įskaitant ir švietimo sektorių. Ypač akivaizdi jo transformacija matoma, atsiradus didesnėms dirbtinio intelekto prieinamumo ir pritaikymo praktinėje aplinkoje galimybėms. Su naujomis technologijomis atsiranda ir didesnė mūsų, kaip vartotojų, atsakomybė už asmens duomenų saugumą, technologijų kokybę bei prieinamumą, – teigė įmonės „Duevo“ įkūrėja ir vadovė  informacinių technologijų ekspertė E. Čiuoderienė. – Labai džiaugiuosi, kad EdTech hakatono metu su talentingais inovatoriais galėjome aptarti visas šias temas ir pasikalbėti, kaip technologijos paveiks švietimo sektorių per artimiausius metus. Buvo labai įdomu susipažinti su hakatone dalyvaujančiomis komandomis, kurios kuria švietimo inovacijas, paremtas dirbtiniu intelektu, sužaidybintų sprendimų taikymu.“

 

Ekspertei taip pat labai džiugu, kad didelis dėmesys buvo teikiamas įtraukioms, susidomėjimą skatinančioms matematinių sprendimų taikymo galimybėms.

„Tikiu, kad hakatono metu iškeltos idėjos ir sukurti prototipai turės realią įtaką švietimo sistemos ateičiai ir leis sukurti kokybiškesnį bei prieinamesnį ugdymą visiems“, – įžvalgomis dalijosi E. Čiuoderienė.


en_GBEN