„EdTech Week Lithuania 2024“ – diskusijos apie ateities mokyklą ir technologijas

Vasario 7-8 dienomis vyko pirmą kartą Lietuvoje organizuojamas tarptautinis renginių ciklas „EdTech Week Lithuania 2024“. Renginyje dalyvavo pranešėjai iš Lietuvos ir užsienio, buvo diskutuojama aktualiomis švietimo temomis, vyko edukacinių technologijų mugė, organizuotas tris dienas trukęs hakatonas.

Dvi dienas vyksiančiame renginių cikle,  kurį organizavo Nacionalinės švietimo agentūros EdTech centras kartu su Lietuvos „Edtech“ asociacija ir Kauno technologijos universitetu, dėmesys buvo skiriamas švietimo inovacijų kultūros puoselėjimui ir stiprinimui.

Renginio dalyviai diskutavo apie technologijas edukacijoje, aptarė švietimo tendencijas, ateities mokyklos vizijas, dirbtinį intelekto galimybes. Vyko praktinės „EdTech“ startuolių dirbtuvės, daug dėmesio skirta turinio sužaidybinimui, talentų auginimui, skaitmeninio, individualizuoto ugdymo galimybėmis bei skaitmeniniam turiniui nuotoliniame ar hibridiniame ugdyme aptarti.

Kokia bus ateities mokykla?

Visuomenei keičiantis ir žaibiškai tobulėjant technologijoms, mokymo būdai vis sparčiau tampa paremti technologinėmis žiniomis ir jų panaudojimu, keičiasi ir supratimas, kaip šiandien turėtų atrodyti mokykla ir kokia ji bus jau po keleto metų.

Apie ateities mokyklų viziją ir tai, ką jau dabar galime daryti kitaip, kalbėjo VU Filosofijos fakulteto profesorius ir Masačiusetso technologijų instituto afilijuotas tyrėjas Kristupas Sabolius, „DreamApply“, „Nordic EdTech Forum – N8“ bendrakūrėjas ir „EdTech Estonia“ valdybos pirmininkas Märtas Aro, Vilniaus Vytauto Didžiojo gimnazijos direktorius, „Google“ Vidurio ir Rytų Europos švietimo skyriaus vadovas Pawel Czerwony.

Pranešimus aktualiomis ugdytojams temomis parengė „Microsoft“ švietimo įrenginių pardavimų direktorė Europai Kati Tiainen, švietimo technologijų antrepreneris, „Trys kubai“ bendrasteigėjis Darius Kniūkšta, Lietuvos dirbtinio intelekto asociacijos valdybos narys, VDU Informatikos fakulteto dekanas Prof. dr. Tomas Krilavičius,  „Educraftor” įkūrėjas  ir vykdomasis pirmininkas, „Teach Millions“ vadovas ir bendrakūrėjis Peter Fagerström, „June / Karlove” skaitmeninio prieinamumo strategė  Vita June, VDU Inovatyvių studijų instituto direktorė prof. dr. Airina Volungevičienė, VILNIUS TECH Skaitmeninių ženkliukų sistemos plėtros vadovė dr. Ingrida Leščauskienė.

Pasak EdTech centro vadovės Indrės Šuolienės, „EdTech Week Lithuania 2024“ renginių cikle kiekvienas edukatorius, mokytojas ar technologijų mėgėjas galėjo atrasti bent vieną temą, kuri jam buvo aktuali ir padės sustiprinti jau turimas žinias, geriau pažinti ir suprasti technologinių inovacijų svarbą švietimui ir bendram mokymo tobulėjimui, siekiant jau dabar pradėti kurti ateities mokyklą.

Kūrybos svarba ir dirbtinis intelektas

Renginio metu buvo kalbama ir apie vaizduotės lavinimo svarbą ugdymo procese bei kokią reikšmę ugdyme užima kūrybiškumo lavinimas. „EdTech Week Lithuania 2024“ renginio metu nuolat kalbėta ir apie dirbtinį intelektą,  apie pedagogo vaidmenį dirbtinio intelekto eroje ir dirbtinio intelekto galimybes mokymosi įstaigose.

„Sutariame, kad technologijos ugdymą smarkiai keičia, dar aktualiau tampa derinti tradicinius mokymo metodus ir inovacijų naudojimą. Akivaizdu, kad mokytojai turi prisitaikyti prie smarkiai besikeičiančios aplinkos, naujausias technologijas naudojančių mokinių. Iš to kyla ir didžiulė užduotis EdTech centrui, todėl ir rengiame skaitmeninių technologijų mokymus ir studijas pedagogams, kuriame skaitmenines mokymo priemones ir perkame įrangą bendrojo ugdymo ir aukštosioms mokykloms. Tikiu, kad šiame renginyje dalyvavę mokytojai, edukatoriai puikiai supranta technologinių pokyčių svarbą, mokinių interesus, ir įgavo dar daugiau motyvacijos tobulėti“, – sako I. Šuolienė.

Kaune vykusiame renginyje buvo pasveikinti ir šių metų inovatorių apdovanojimus pelnę pedagogai, mokyklos, edukacinių technologijų kūrėjai.

„Metų inovatoriais“ tapo: Vita Šlapkauskienė  (už EdTech centro metų IT studijų baigiamąjį darbą), dr. Bronius Skūpas (už aktyvų dalyvavimą prototipų išbandymo veikloje, dalyvavimą inovatorių veikloje), Nijolė Amšiejienė (už aktyvų dalyvavimą prototipų išbandymo veikloje), Marija Gustainienė (už aktyvų dalyvavimą prototipų išbandymo veikloje), Klaipėdos miesto savivaldybė (už aktyvų mokytojų dalyvavimą skaitmeninių kompetencijų mokymuose, inovacijų bandymuose), Kazlų Rūdos Kazio Griniaus gimnazija (už aktyvų mokytojų dalyvavimą skaitmeninių kompetencijų mokymuose), Vilniaus raj. Valčiūnų gimnazija (už aktyvų mokytojų dalyvavimą skaitmeninių kompetencijų mokymuose), Telšių lopšelis – darželis ,,Saulutė” (už aktyvų mokytojų dalyvavimą skaitmeninių kompetencijų mokymuose), „Spotiself“ (už EdTech centro metų skaitmeninį sprendimą).

Apdovanoti ir tris dienas trukusio hakatono nugalėtojai. Pirmąją vietą ir 3000 eurų laimėjo komanda „Jogri“ (Rokas Gritė ir Kristupas Jonynas). Antrąją vietą ir 1500 eurų laimėjo komanda „Technologijų žmonės“ (Vilniaus licėjaus vienuoliktokai Domas Vrubliauskas, Saida Spulginaitė, Ignas Meilus). Trečiąją vietą ir 500 eurų laimėjo komanda „Team X“ (Lukas Stankevičius ir Solveiga Puišienė).

Visų nugalėtojų sprendimai buvo susiję su tuo, kaip ugdymo procese panaudoti dirbtinio intelekto galimybes, palengvinti mokytojų darbą, taupyti mokytojų laiką ruošiantis pamokoms.


lt_LTLT