Įsibėgėja EdTech mokymai dėstytojams

Šiais metais Nacionalinės švietimo agentūros EdTech centras suteikia puikią galimybę net 800 dėstytojų tobulinti savo skaitmeninius įgūdžius pagal Europoje pripažintą mokymo sistemą „DigCompEdu“. Mokymus jau yra pradėję virš 400 dėstytojų.

Pagrindinis mokymų išskirtinumas – siekis tobulinti aukštųjų mokyklų dėstytojų skaitmenines kompetencijas, kurios įgalintų juos pačius kurti skaitmenines mokymo priemones, reikalingas sėkmingai vykdyti hibridines, nuotolines ir mišriąsias studijas bei suskaitmeninti savo dėstomo dalyko turinį, modulius, užduotis lietuvių ir anglų kalbomis.

Įžvalgomis apie startavusius mokymus dalijasi aukštųjų mokyklų, kurios rengia mokymus, atstovai.

 

Kokie lūkesčiai mokymams? Kaip dėstytojams sekėsi įsivertinti savo dabartinius gebėjimus?

A. Aleksynas

„Bendrai dėstytojų skaitmeninio pasirengimo lygis prieš mokymų startą buvo neblogas, kadangi dėstytojai turėjo galimybes ir anksčiau tobulinti savo skaitmenines kompetencijas. Pagrindinis lūkestis yra patobulinti dėstytojų skaitmenines kompetencijas ir taip sudaryti prielaidas studijų dalykų metodinės medžiagos patrauklesniam parengimui“,– teigia Kauno technikos kolegijos (KTK) atstovas Artūras Aleksynas.

„Niekam ne paslaptis, kad dabartinės kartos studentai yra labai interaktyvūs. Todėl skaitmenizuota ir turinti daug interaktyvumo metodinė medžiaga neabejotinai suteiktų daugiau motyvacijos studijuojant šiuolaikiškai parengtus studijų dalykus. Kadangi dėstytojai mokymuose dalyvauja kartu su kitos švietimo institucijos dėstytojais, atsiveria ir pasidalijimo patirtimi galimybės tarp skirtingų institucijų dėstytojų. Kolegija ketina sistemingai virtualizuoti studijų dalykuose numatytus laboratorinius darbus, panašu, kad šis projektas tik paspartins šį procesą“, – priduria dėstytojas.

„Dėstytojai mokymų pradžioje bei pabaigoje įsivertino skaitmeninių kompetencijų lygį. Testavimo rezultatai parodė, kad pabaigus mokymų programą 64 proc. dėstytojų pasiekė aukštesnį lygį, 36 proc. dėstytojų užtvirtino jau turimą kompetencijų lygį“, – rezultatais dalijasi Kauno technologijų universiteto (KTU) EDU_Lab Mokymo ir mokymosi kompetencijų centro vadovė doc. dr. Asta Daunorienė.

Ką apie mokymus mano dėstytojai?

„Reakcijos buvo dvejopos. Visi dėstytojai teigė, kad mokymai šiuolaikiški ir įdomūs, tačiau tuo pačiu nerimavo, kad reikia įdėti daug pastangų dirbant savarankiškai, kad nuolat tenka kažką tobulinti ar net perdaryti, nors pradžioje, kažką sukūrus, lyg ir atrodė, kad prie to sugrįžti jau nebereikės. Galima teigti, kad dėstytojai turi savo tobulinamų dalykų metodinės medžiagos parengimo viziją ir supranta, kokius įrankius naudojant, galės įgyvendinti užsibrėžtus sumanymus“, – sako A. Aleksynas.

A. Daunorienė

„KTU dėstytojai pripažindami skaitmeninių kompetencijų tobulinimo poreikį vis labiau skaitmenizuojamoje švietimo aplinkoje vertina galimybę tobulinti skaitmenines kompetencijas“, – teigia EDU_Lab vadovė Daunorienė.

Kas sudaro jūsų programą – ko išmoks dėstytojai?

„Baigę mokymus, dėstytojai žinos bendradarbiavimo ir daugiakryptės komunikacijos galimybes, gebės derinti skirtingų formatų tekstinę, vaizdinę ir garso medžiagą, mokės individualizuoti mokymo turinį, atsižvelgiant į individualius pažintinius/informacinius studento poreikius, įgis kitus metodinės medžiagos skaitmenizavimui būtinus įgūdžius“ ­– apie savo programą pasakojo A. Aleksynas.

Nuo šių metų balandžio mokymus pradėjo 20 aukštųjų mokyklų dėstytojai. Dar 3 aukštosios mokyklos mokymus planuoja pradėti vykdyti artimiausiu metu. Planuojama, kad metų pabaigoje mokymus sėkmingai baigs apie 800 dėstytojų.

Mokymai dėstytojams organizuojami tiek kontaktiniu būdu, tiek ir naudojantis patogia nuotoline platforma.

Projektas „Skaitmeninė švietimo transformacija“ įgyvendinamas pagal ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo planą „Naujos kartos Lietuva“, finansuojamą Europos Sąjungos ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės „NextGenerationEU“ lėšomis.


lt_LTLT